Skip to main content

Social Media Expert | Ορολογία Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης

1 Μαΐου, 2024

Τα social media βρίσκονται, χωρίς αμφιβολία,  στο επίκεντρο της ζωής μας τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, η πλοήγηση σε αυτά μπορεί να είναι ένα έργο κάπως αποθαρρυντικό, ειδικά όταν συναντάμε έναν καταιγισμό ορολογίας που μας ακούγονται τελείως ξένα. Πώς θα γίνει κανείς social media expert αν δε γνωρίζει τους σχετικούς με τα social media όρους;

Ακόμη κι αν ξέρουμε τι σημαίνουν οι λέξεις που απαρτίζουν έναν όρο ξεχωριστά, συνήθως ο συνδυασμός τους είναι που μας οδηγεί σε άγνωστα νερά. Γνωρίζουμε τι είναι το καρουζέλ. Γνωρίζουμε τι είναι οι δημοσιεύσεις στα κοινωνικά δίκτυα. Τι σημαίνει, όμως, δημοσίευση καρουζέλ;

Τώρα πλέον που τα social media είναι ζωτικής σημασίας για τις εκστρατείες μάρκετινγκ μιας επιχείρησης, είναι επίσης ζωτικής σημασίας και η κατανόηση των όρων που χρησιμοποιούνται. Για το λόγο αυτό, συντάξαμε ένα «λεξικό» όρων σχετικών με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τη διαχείρισή τους, για να σας βοηθήσουμε να ξεκινήσετε.

Τύποι δημοσιεύσεων στα μέσα δικτύωσης

  1. Δημοσιεύσεις εικόνων (Image posts): Απλές αναρτήσεις που περιλαμβάνουν μια εικόνα. Λειτουργούν κυρίως οπτικά και χρησιμοποιούνται συχνά για να προσελκύσουν γρήγορα την προσοχή.
  2. Δημοσιεύσεις βίντεο (Video posts): Δημοσιεύσεις που περιλαμβάνουν βίντεο. Ενδιαφέροντα και δυναμικά, τα βίντεο τείνουν να προσελκύουν περισσότερη προσοχή και μπορούν να εξηγήσουν συνοπτικά πολύπλοκες πληροφορίες
  3. Δημοσιεύσεις καρουζέλ (Carousel posts): Αυτές οι αναρτήσεις σας επιτρέπουν να μοιραστείτε πολλαπλές εικόνες ή βίντεο σε μία μόνο ανάρτηση και οι χρήστες μπορούν να σύρουν το δάχτυλό τους προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά για να δουν τα διάφορα στοιχεία.
  4. Εξαφανιζόμενο περιεχόμενο / Εφήμερο περιεχόμενο (Disappearing/Ephemeral content): Δημοσιεύσεις που διαγράφονται μόνες τους μετά από ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα, όπως οι ιστορίες του Instagram και του Snapchat. Δημιουργούν μια αίσθηση «επείγοντος» και αποκλειστικότητας.

Hashtags και τάσεις

  1. Hashtags: Ένας τρόπος κατηγοριοποίησης περιεχομένου (#ΤοΘέμαΣας). Κάνοντας κλικ σε ένα hashtag εμφανίζονται όλες οι δημόσιες αναρτήσεις με την ίδια ετικέτα, διευκολύνοντας τους χρήστες να βρίσκουν σχετικό περιεχόμενο.
  2. Τάσεις (Trends ή Trending topics): Θέματα ή hashtags που παρουσιάζουν έξαρση στη δημοτικότητα μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Οι κοινωνικές πλατφόρμες συνήθως τα εμφανίζουν για να βλέπουν οι χρήστες τα πιο συζητημένα θέματα εκείνη τη στιγμή.

Copywriting και Engagement

  1. Συγγραφή κειμένων (copywriting) για social media: Δημιουργία συναρπαστικού κειμένου για αναρτήσεις, διαφημίσεις και προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα. Το καλό copywriting προσελκύει το κοινό-στόχο σας, το κρατάει ενήμερο και ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση.
  2. Ποσοστό αλληλεπίδρασης (Engagement rate): Μια μέτρηση που αξιολογεί πόσο μια ανάρτηση παρακινεί τους ανθρώπους να αλληλεπιδράσουν (likes, σχόλια, κοινοποιήσεις). Η υψηλή αλληλεπίδραση συχνά σηματοδοτεί ότι το περιεχόμενό σας έχει απήχηση στο κοινό σας.
Κινητό τηλέφωνο που δείχνει όλα τα social media

Στρατηγικές περιεχομένου

  1. Θέμα του μήνα (Theme of the Month): Ένα συγκεκριμένο θέμα για τη δημοσίευση περιεχομένου κατά τη διάρκεια ενός μήνα. Αυτό βοηθά στη διατήρηση του περιεχομένου σας σε ευθυγράμμιση και διευκολύνει τον προγραμματισμό του.
  2. Αειθαλές περιεχόμενο (Evergreen Content): Περιεχόμενο που παραμένει σχετικό με την πάροδο του χρόνου. Σε αντίθεση με τις αναρτήσεις που βρίσκονται σε τάση, το αειθαλές περιεχόμενο μπορεί να ανακυκλωθεί και να επαναχρησιμοποιηθεί λόγω της διαρκούς αξίας του.
  3. Περιεχόμενο που παράγεται από χρήστες (User-Generated Content – UGC): Περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από το κοινό σας, προωθώντας το εμπορικό σήμα σας. Μπορεί να περιλαμβάνει κριτικές, βίντεο ή φωτογραφίες που μοιράζονται οι χρήστες.

Μετρικές για το Social Media Management

  1. Εμβέλεια (Reach): Αριθμός μοναδικών χρηστών που είδαν την ανάρτησή σας. Βοηθά στη μέτρηση της «εξάπλωσης» του περιεχομένου σας.
  2. Εμφανίσεις (Impressions): Συνολικός αριθμός των φορών που εμφανίστηκε η ανάρτησή σας. Μπορεί να περιλαμβάνει πολλαπλές προβολές από τον ίδιο χρήστη.
  3. Ποσοστό κλικ (Clickthrough Rate – CTR): Ποσοστό χρηστών που έκαναν κλικ σε έναν σύνδεσμο ή μια διαφήμιση από την ανάρτησή σας. Τα υψηλά ποσοστά CTR υποδεικνύουν συχνά συναρπαστικό περιεχόμενο.
  4. Ποσοστό μετατροπής (Conversion Rate – CVR): Ποσοστό χρηστών που είδαν την ανάρτηση ή τη διαφήμισή σας και προέβησαν σε μια συγκεκριμένη ενέργεια (πραγματοποίηση αγοράς, εγγραφή σε ενημερωτικό δελτίο, κ.ά).
  5. Κόστος ανά κλικ (Cost per Click – CPC): Μέσο ποσό που καταβάλλεται ανά κλικ στη διαφήμισή σας. Τα χαμηλότερα CPC συνήθως υποδηλώνουν οικονομικά αποδοτικές εκστρατείες.
Κινητό τηλέφωνο που δείχνει Instagram

Κοινό και Στόχευση

  1. Κοινό (Audience): Η ομάδα των ανθρώπων που βλέπουν το περιεχόμενό σας, συμπεριλαμβανομένων των ακολούθων και όλων όσων αλληλεπιδρούν με τις δημοσιεύσεις σας.
  2. Κοινό-στόχος (Target group): Συγκεκριμένα τμήματα του δυνητικού σας κοινού που στοχεύετε να προσεγγίσετε με τις διαφημίσεις ή το περιεχόμενό σας. Μπορούν να τμηματοποιηθούν βάσει δημογραφικών στοιχείων, ενδιαφερόντων, συμπεριφορών, κ.λπ.
  3. Επαναστόχευση (Retargeting): Εμφάνιση διαφημίσεων σε χρήστες που έχουν αλληλεπιδράσει στο παρελθόν με τον ιστότοπο ή το περιεχόμενό σας αλλά δεν έχουν «μετατραπεί». Αυτή η τεχνική αποσκοπεί στο να τους επαναφέρει για μια πιθανή μετατροπή.
  4. Μετατροπή (Conversion): Η διαδικασία κατά την οποία ένας χρήστης που βλέπει το περιεχόμενό σας, προβαίνει σε ενέργεια (αγορά, εγγραφή σε newsletter, κ.ό.κ.)
  5. Αναγνωρισιμότητα εμπορικού σήματος (Brand awareness): η αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σήματος σχετίζεται με το επίπεδο εξοικείωσης των χρηστών με την επωνυμία σας.

Εργαλεία και Τεχνικές για Social Media

  1. A/B Testing: Δοκιμή δύο παραλλαγών μιας ανάρτησης για να διαπιστωθεί ποια αποδίδει καλύτερα. Αυτό βοηθά στη βελτιστοποίηση των αναρτήσεων για καλύτερη αλληλεπίδραση και μετατροπή.
  2. Αλγόριθμος (Algorithm): Ένα σύνολο κανόνων που χρησιμοποιεί μια πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να αποφασίσει ποιες αναρτήσεις εμφανίζονται στην αρχική ενός χρήστη. Η κατανόηση των αλγορίθμων βοηθά στην προσαρμογή του περιεχομένου σας για να αυξήσετε την ορατότητά σας.
  3. Analytics: Η διαδικασία παρακολούθησης μετρικών για τη βελτίωση της στρατηγικής σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι βασικές μετρικές συμπεριλαμβάνουν το ποσοστό αλληλεπίδρασης, την εμβέλεια, τις εμφανίσεις, και άλλα.
  4. Business Manager: Το εργαλείο του Meta για τη διαχείριση των Σελίδων, των λογαριασμών διαφημίσεων και των μελών της ομάδας σας στο Facebook και το Instagram. Βοηθά στη συγκέντρωση των λειτουργιών σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Διαφήμιση και Προωθητικές Ενέργειες

  1. Προώθηση ανάρτησης (Boosted post): Μια οργανική ανάρτηση που πληρώνετε για να την προωθήσετε σε μεγαλύτερο κοινό. Απλό και αποτελεσματικό για γρήγορη εμβέλεια.
  2. Διαφημιστική ανάρτηση (Sponsored post): Είτε μια ανάρτηση που οι μάρκες πληρώνουν πλατφόρμες για να την προωθήσουν είτε αναρτήσεις για τις οποίες οι μάρκες πληρώνουν influencers. Συχνά εμφανίζονται πιο «αυθεντικές» και το κοινό νιώθει να σχετίζεται μαζί τους.
  3. Native advertisement: Διαφημίσεις που ενσωματώνονται άψογα στο οργανικό περιεχόμενο της πλατφόρμας, καθιστώντας τις λιγότερο παρεμβατικές και πιο ελκυστικές.

Αλληλεπίδραση με τον Πελάτη

  1. Μέσος χρόνος απόκρισης (Average Response Time – ART): Χρόνος που χρειάζεστε για να απαντήσετε σε ερωτήματα ή παράπονα χρηστών. Οι γρήγοροι χρόνοι απόκρισης είναι ζωτικής σημασίας για την καλή εξυπηρέτηση πελατών.
  2. Chatbot: Προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης που αυτοματοποιούν τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες, παρέχοντας απαντήσεις και υποστήριξη 24 ώρες το 24ωρο.
  3. Κοινωνική πώληση (Social selling): Ενασχόληση με πιθανούς πελάτες μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την καλλιέργεια σχέσεων και τελικά την πραγματοποίηση μιας πώλησης.

Διαχείριση Γνωμών και Κρίσεων

  1. Διαχείριση κρίσεων (Crisis management): Χειρισμός γεγονότων που ενδέχεται να βλάψουν τη φήμη της μάρκας σας. Οι γρήγορες, στρατηγικές αντιδράσεις είναι ζωτικής σημασίας.
  2. Ανάλυση συναισθήματος (Sentiment analysis): Εργαλεία λογισμικού που αναλύουν τον τόνο των σχολίων και των αλληλεπιδράσεων των χρηστών για τη μέτρηση της συνολικής κοινής γνώμης.
Λογότυπα από τις πλατφόρμες social media

Συμπέρασμα – Πώς θα γίνετε Social Media Expert

Η εκμάθηση της ορολογίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι σαν την εκμάθηση μιας νέας γλώσσας – είναι δύσκολη στην αρχή, αλλά γίνεται δεύτερη φύση με την πάροδο του χρόνου. Εφοδιαστείτε με αυτές τις γνώσεις για να περιηγηθείτε αποτελεσματικά στο τοπίο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να ενισχύσετε την ψηφιακή παρουσία της μάρκας σας.

Τώρα που γνωρίζετε πώς λειτουργεί η διαχείριση των κοινωνικών δικτύων, επικοινωνήστε μαζί μας και εμπιστευθείτε την έμπειρη ομάδα της Webgiant για την αποτελεσματική διαχείριση των εταιρικών σας προφίλ.